معلم پنجم دبستان

ریاضی 5 - سخنی بااولیا - مقالات

+ تجربه های مشترک

ساعت چند است؟

در حیاط مدرسه ، دایره بزرگی رسم و آن را مدرج نمایید.سپس کارت هایی از شماره 1تا12 بنویسیدوروی لباس دانش آموزان نصب کنید. از دانش آموزان بخواهید روی قسمت های مدرج شده ، که بیانگر ((ساعت)) است ، بنشینند. دانش آموز دیگری را که کار عقربه ها را انجام می دهد ، در وسط دایره بنشانید. دو عقربه  ی مقوایی بزرگ روی دست های او نصب کنید ( عقربه ی ساعت شمار در دست چپ و عقربه ی دقیقه شمار در دست راست ) سپس ساعتی خاصی مانند 5و10 دقیقه را بخوانید . شخصی که ساعت 5 را نشان می دهد و دانش آموزی که نماد 10 دقیقه را نشان می دهد، بلند می شود. دانش آموز عقربه شمار نیز با حرکت دست به آنها کمک می کند. بدین ترتیب دانش آموزان با کمک هم محل قرار گرفتن عقربه ها را یاد خواهند گرفت.


نویسنده : طیبه بحرینی ; ساعت ۱٢:٢۱ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۱۱/٢٩
تگ ها: دایره و رسم
comment نظرات () لینک


+ سرود سما

      سرود سما

هر آنکس کند روی به سوی سما

 به کوی سعادت شود رهنما

سما مظهر شوکت جاودان        

کران تا کرانش پر از کهکشان

سما مایه فخر ایران زمین         

هوادار علم و هواخواه دین

سما همه علم است و فن و هنر       

ز انواع دانش و همه سر به سر

سما گوید ای صاحب عقل و هوش   

در آموزش و دانش و فن بکوش

سما گویدت راه باطل مپوی        

«زگهواره تا گور دانش بجوی»

سمایی بود هر که ساعی بود      

 مسلمان و حقجوی و داعی بود

نویسنده : طیبه بحرینی ; ساعت ٥:٢٢ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۱۱/٢٧
تگ ها: سرود سما
comment نظرات () لینک


+ موضوع درس: محیط دایره

دانش آموز گرامی در صورت انجام دقیق هر یک از مراحل این بخش ، در انتها قادر خواهید به انجام کارهای زیر خواهید بود : راه حل تعیین محیط دایره، فرمول محیط دایره و شناخت رابطه ی بین قطر و شعاع، تمرینات و مسائل مربوط به محیط دایره.

دوستان عزیز برای دریافت جزوه آموزشی درس محیط دایره و تمرینات لطفا کلیک کنید.

نویسنده : طیبه بحرینی ; ساعت ٤:٠٤ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۱۱/٢٧
comment نظرات () لینک


+ معلمان هدفمند

معلمان هدفمند ، بهبود یادگیری دانش آموزان را هدف اصلی خود قرار می دهند.آن ها همواره خود را در جریان مطالب علمی روز قرار می دهندو پیوسته مناسب با تحولات شناختی دانش آموزان ، در محتوا وروش ها ی خویش تغییر ایجاد می کنند. چنین معلمانی سعی می کنند ، برای اجرای هر الگوی تدریس ،آن ها را دست کم یک بار برای هر موضوع درسی که مناسب می دانند ، به کار بندند . زیرا عقیده دارند استفاده از هر الگو ، به تحقیق ابعادی از اهداف آموزش و پرورش منجر خواهد شد. با این  کار ، ضمن آن که یادگیری را در دانش آموزان عمق می بخشند ، سعی می کنند لحظاتی به یادماندنی نیز فراهم آورند.

نویسنده : طیبه بحرینی ; ساعت ۱٢:۱۳ ‎ب.ظ ; ۱۳٩٠/۱۱/٢٦
comment نظرات () لینک


+ جملاتی در زمینه آموزش

  • معنای زندگی در خود زندگی است، پس یادگیری مهارت های زندگی سالم و لذّت بخش در همه مراحل عمر باید محور همه فعالیت های آموزشی مدارس می باشد.
  • وقتی  آموزش کاربردی نباشد ، نتیجه اش این می شود که شاگرد ، کیلوگرم ، جمع وتفریق ، ضرب و تبدیل ها را بلد است اما وقتی برای خرید به مغازه می رود ، نمی تواند درست حساب و کتاب کند . روش تلفیقی این مشکل را بر طرف می نماید.
  • دانش هر کس با سایرین متفاوت است و هرکس دانش خودش را خودش

    می سازد.

  • به من بگو فراموش می کنم ، به من نشان بده ، به خاطر می سپارم ، مرا در آموزش شریک کن ، یادمی گیرم.

  • راز آموزش موفق ، احترام گذاشتن به دانش آموزان است.
  • وقتی  آموزش کاربردی نباشد ، نتیجه اش این می شود که شاگرد ، کیلوگرم ، جمع وتفریق ، ضرب و تبدیل ها را بلد است اما وقتی برای خرید به مغازه می رود ، نمی تواند درست حساب و کتاب کند . روش تلفیقی این مشکل را بر طرف می نماید.
نویسنده : طیبه بحرینی ; ساعت ۱۱:۳٠ ‎ق.ظ ; ۱۳٩٠/۱۱/٢٦
تگ ها: آموزش
comment نظرات () لینک